جريدة تحيا مصر

اخر الأخبار
ads

توك شو

مكالمة مسجلة تثبت تورط «6 أبريل» في اقتحام أمن الدولة وسرقة الملفات

الإثنين 23/يناير/2017 - 10:09 م
تحيا مصر
طباعة
عرض الإعلامي أحمد موسى مكالمة مسجلة ببرنامج «على مسئوليتي» المذاع على قناة «صدى البلد»، بين أسماء محفوظ و"سوكة" عضوي حركة 6 أبريل، والتي دار فيها حديث حول الملفات المسربة من أمن الدولة.

وقالت أسماء محفوظ، «أنا جالي ملف عن 6 أبريل بس كل واحد ببياناته، بس جايلي على الميل لسه هروح أشوفه».

ورد سوكه:«أكتر حد ليه ملفات هي إسراء عبد الفتاح، ليها ملفات مليانة، أكتر من أحمد ماهر نفسه، يعني كنا بنلاقي ورقة واحدة لماهر وقصادها ورق لإسراء عبد الفتاح عشان إسراء قديمة من قبل 2008 وهي بتشتغل سياسة، وموضوع الدعوة للإضراب دي يعني كانت جامده».

وتابع سوكة«شوفتي فضايح الإخوان اللى طلعت، يا بنتي ده ليهم شغل كتير انتخابات 2005 وتظبيط الانتخابات وخيرت الشاطر، ده في واحد منهم شاف الكلام ده قال إحنا اضحك علينا، الناس اتصدمت، ده ليهم بلاوي بلاوي، وربنا يستر على حاجات كتير، على قد ما موضوع فتح الملفات دي كان مهم، إلا أنه هيفتح فتحه سودة وكارثة سودة».

وقالت أسماء:«أنا حاجتي شكلها اتفرمت مع اللى اتفرموا، والدليل أن محدش شاف حاجتي، واللى دخلوا عند ملفات 6 أبريل »، ورد سوكة «يا بنتي إنتي فاكرة إيه، الدور فيه أكتر من 50 مكتبا، والحاجة مش في مكان واحد، إحنا كنا بنعلم على الحيطان عشان نعرف إحنا ماشيين فين ودورنا فين، ده فيه ناس تاهت جوه المبنى».

إرسل لصديق

ads

تصويت

ما هي توقعاتك لقرار البنك المركزي بشأن أسعار الفائدة

ما هي توقعاتك لقرار البنك المركزي بشأن أسعار الفائدة

تابعنا على فيسبوك

تابعنا على تويتر