جريدة تحيا مصر

اخر الأخبار
ads

مشاركة الشباب بالتبرع لصندوق تحيا مصر

الخميس 22/مارس/2018 - 02:36 م
تحيا مصر
طباعة
ياسر الشيمى
قال محمد عرفانأحد الشباب المشاركين بالتبرع لصندوق تحيا مصر: "حصل ركود في شغلي، وقابلت صعوبات علشان ظروف البلد، ومجرد أننا سمعنا عن مشروع الرئيس، قدمت عليه، والصندوق ساعدني وعملت فلوس كتيرة". 

وتابع: "الصندوق مش بس قدملي دعم مادي، كمان قدملي دعم معنوي بعد الثقة اللي رجعلتي في نفسي"، ووجه محمد عرفان نصيحة للشباب المصري قائلًا: "لازم الشباب يعرف أن فيه صعوبات كتيرة هتقابله في حياته وأن مفيش حاجة سهلة، وانت كل ما تبذل مجهودا ربنا هيرزقك".

وأشار محمد عبدالرءوف، إلى أن صندوق تحيا مصر من أكثر المؤسسات التي ساعدته، قائلًا: "الصندوق سهًل علينا كل حاجة علشان نبدأ المشروع، من تراخيص وتوفير معدات وتدريبات"، ووجًه رسالة للشباب قائلًا " تعالوا لصندوق تحيا مصر وهيساعدكم". 

وأوضح طارق ربيع، الذي كان يعمل في مجال السياحة ونتيجة للهزات التي شهدها قطاع السياحة في مصر خسر عمله، أن إعلان صندوق تحيا مصر عن مشروع توفير 500 سيارة نقل مبرد في الصحف القومية بمثابة بارقة أمل للعمل من جديد، قائلًا " عملت فلوس كتيرة، وحاسس بالامتنان لجميل الصندوق، وأنا جاي أرد الجميل"، وأضاف "نصيحة للشباب اللي إحنا عملناه ده حاجة رمزية، لازم أنتوا كمان تتبرعوا للصندوق، حتى لو انت مش محتاج مشاريع من الصندوق، ده واجب وطني ولازم نقوم كلنا بواجبنا الوطني".

إرسل لصديق

ads

تصويت

ما هي توقعاتك لقرار البنك المركزي بشأن أسعار الفائدة

ما هي توقعاتك لقرار البنك المركزي بشأن أسعار الفائدة

تابعنا على فيسبوك

تابعنا على تويتر